SILCA onthult hun latex binnenbanden

De beste investering die een wielrenner kan doen aan zijn fiets waardoor de rolweerstand afneemt en lekrijden minder gebeurt, SILCA onthult hun latex binnenbanden

[Onder embargo tot 13/02/18]

Dinsdag 13 februari 2018 - Amsterdam - SILCA heeft in samenwerking met bandenfabrikant Vittoria een binnenband gemaakt van de hoogste kwaliteit, de laagste rolweerstand en hoogwaardig latex speciaal voor normale fietsbanden.

Waarom latex? Vergeleken met standaard butyl binnenbanden is latex elastischer en steviger. Dit betekent dat als het materiaal uitgerekt of vervormd wordt dat het sneller in de originele vorm terugkomt en met minder energie verlies. Het resultaat is dat je per binnenband twee tot vijf watt bespaart als je 48 km/u fiets vergeleken met normale binnenbanden.

Andere voordelen over conventionele binnenbanden is dat ze superieure soepelheid en weggevoel bieden door hun flexibiliteit. Ook heb je minder last van stootlekken omdat het materiaal sneller in de originele vorm terug komt.

SILCA’s latex binnenbanden wegen 85 gram en zijn geoptimaliseerd voor bandbreedtes tussen de 24 en 30 mm. Er komen drie verschillende uitvoeringen op de markt. Een met een ventiel van 42mm die direct beschikbaar is. En een van 40mm en een van 70mm met een ventielverlengstuk en SpeedShield velgbeschermer die beiden vanaf 1 maart beschikbaar zijn. De ventielverlengstukken zorgen voor genoeg ruimte voor bredere velgen en de SpeedShield beschermen de velg tegen schade die normaal ontstaat door trillingen. Daarnaast verbeteren ze ook de aerodynamica.

Specificaties:

  • Geoptimaliseerd voor banden van 24 - 30mm
  • Hoogwaardig latex
  • 42mm ventiel die werkt met alle moderne schijf wielen
  • Verwijderbare Presta ventielkern
  • 85 gram
  • Adviesprijs:
  1. $15 per binnenband (alleen binnenband)
  2. $22 per binnenband (binnenband met 40mm ventielverlenger + SpeedShield)
  3. $24 per binnenband (binnenband met 70mm ventielverlenger + SpeedShield)

Over SILCA

SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in Italië. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk fietspompen maakte die in je frame zitten en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste die de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort kwamen gingen gebruiken. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.

Download PDF
Download PDF
Over Twotone Amsterdam

We are an Amsterdam based sales and PR consulting agency. We pride ourselves on being flexible enough to adapt to any situation and tough enough to ensure things get moving. We love to drink good coffee, hear your story and learn how we can help you and your brand.


Twotoneams.nl