SILCA introduceert de NASTRO CUSCINO en verbetert garantie proces

Dat maakt het voor iedereen makkelijker
Cuscino_MiamiGreen_Closeup.jpg
  • jpg

6 Februari, Indianapolis - SILCA heeft zojuist de NASTRO CUSCINO geïntroduceerd, een stuurlint van 3.75 mm dik dat geschikt is voor lange indoor sessies, een agressieve rijstijl en races. De dempende werking is desondanks vergelijkbaar met stuurlinten van 5 mm dik die gebaseerd zijn op bestaande technologie. De CUSCINO structuur is geïnspireerd door de Formule 1 banden technologie. Het lint kan afhankelijk van de voorkeur op twee manieren worden aangebracht, dit zorgt voor een gemiddelde of hoge hoeveelheid grip.

Het NASTRO CUSCINO stuurlint is geschikt voor rijders die graag veel demping willen. Ideaal voor gravel, veldrijden en adventure cycling, maar ook voor indoor training tijdens de wintermaanden. Daarnaast biedt de CUSCINO het hoogst mogelijke niveau comfort voor diegenen die graag zonder handschoenen rijden. Het dikkere stuurlint zorgt voor ultieme demping en vermindert de schokken om beter met vermoeidheid om te gaan tijdens langere ritten. Ook is de grip aan te passen door simpelweg de wikkelrichting om te draaien. SILCA’s Butterfly technologie zorgt ervoor dat het lint er daarnaast ook nog eens beter uitziet en beter naar voorkeur aangebracht kan worden rondom de remmen.

  • jpg
  • jpg
  • jpg

De verbeteringen van het stuurlint komen voort uit modern schuim dat in hardloopschoenen en Formule 1 banden wordt gebruikt. Daarnaast heeft SILCA’s eigen onderzoek naar rolweerstand en demping ook voor deze verbeteringen gezorgd. Met behulp van hun eigen ontwikkelde technieken zoals SILCAthane en SILCAlon en 3M’s speciale lijm kan het stuurlint geoptimaliseerd worden voor verschillende beoogde functies. Dit resulteert in een lint dat zachter is, comfortabeler voelt ook in de regen, beter trillingen isoleert en 3 tot 5x duurzamer is dan bestaande oplossingen.

SILCA biedt hierbij een jaar lang een vervangende service wanneer je ten val komt en je lint beschadigt waarbij gebruikers €11 korting krijgen. Lees hier meer over in Algemene voorwaarden.

Specificaties:

  • Ultra-dempend 3.75mm dik drielaags ontwerp dat twee keer zo goed werkt als lint van dezelfde dikte
  • Extra lang lint dat geschikt is voor sturen van verschillende disciplines
  • Speciale asymmetrische afwerking die trillingen en vocht beter afvoert
  • Aluminium stuureinddoppen
  • Polyurethaan afwerk tape
  • Vlindervormige remklem afdekking
  • Adviesprijs: €45
  • jpg
  • jpg
  • png
  • jpg
Favicon for silca.cc NASTRO CUSCINO BAR TAPE silca.cc

Instructions:

Voordat je het stuurlint aanbrengt raden we aan het stuur goed schoon te maken en achtergebleven lint- of lijmresten te verwijderen. Voor alle instructies bekijk je onze Youtube video:

How to Wrap Your Bar Tape

Lees meer over de techniek achter de SILCA-tapes op deze landingspagina.

Veranderingen in de garantie van SILCA

SILCA maakt het makkelijker voor klanten om garantie onderdelen te krijgen voor al hun producten. Garanties zijn nu verkrijgbaar bij lokale verkooppunten en handelaren die SILCA al verkopen. Alle distributeurs en dealers zullen hier binnenkort aan meedoen. Ze zullen ofwel onderdelen op voorraad hebben of kunnen deze aanvullen door een order te plaatsen bij SILCA. Deze veranderingen zijn doorgevoerd om er voor te zorgen dat klanten sneller geholpen worden om van hun garantie gebruik te maken.

Over SILCA

SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in Italië. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk fietspompen maakte die in je frame zitten en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste die de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort kwamen gingen gebruiken. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.

Contact Europe

Gerelateerde onderwerpen