SILCA lanceert een nieuwe en verbeterde Titanium Bidonhouder en de Super Secret Chain Lube

  • jpg
  • jpg

Amsterdam, 26 juni 2020 -SILCA verbeterd de SICURO Titanium Bidonhouder en maakt ze nu nog makkelijker te gebruiken. Na twee uitverkochte batches in de USA, is de Super Secret Chain Lube nu ook verkrijgbaar in Europa.

SICURO Titanium Bidonhouder

SILCA verbetert de SICURO Titanium Bidonhouders en maakt ze nu nog makkelijker te gebruiken. Het gebruik van titanium zorgt voor stevigheid en flexibiliteit en het nieuwe design maakt dat deze beter past op verschillende frames. Ook kun je hem naar eigen wens laser graveren en anodiseren. Bij de tweede generatie bidonhouders is het montageplaatje van de houder opnieuw ontworpen. Naast dat deze verbetering mooier is, heeft deze ook een specifiek doel: Hij zorgt namelijk voor een betere positionering en meer opties om hem naar wens op het frame te monteren. De extra lange oogjes van 7mm maken het mogelijk de houder tot wel 5 mm hoger of lager te plaatsen. Vergeleken met het vorige model past deze bidonhouder zowel op kleinere fietsframes als op full-suspension frames.

Hetzelfde proces, hetzelfde materiaal, een nieuw ontwerp

Elke SICURO Ti-bidonhouder wordt met de hand gemaakt op het Silca hoofdkantoor in Indianapolis, Indiana. Silca maakt de bidonhouders met een aangepast productieproces en een ultramoderne laserlasmachine, de eerste in zijn soort in de fietsindustrie. Het gebruikte titanium wordt ook ingezet in de ruimtevaart. Het nieuwe design is voorzien van gleuven die het mogelijk maken de houder hoger of lager te plaatsen. 

Gedurende SILCA’s zoektocht naar de ultieme bidonhouder raakten zij gefascineerd door de duurzaamheid, vormgeving en de buisvormige-titanium constructie. Het huidige ontwerp zorgt voor extra stevigheid en zekerheid bij ruwe weg oppervlakken. Hierdoor werkt de houder ook beter als deze op de onderbuis zit. Het klassieke ontwerp doet het misschien niet vermoeden, maar het materiaal en de fabricage methoden zijn haar tijd ver vooruit.

Product specifications

  • Naadloze 3 tot 2,5mm titanium buizen
  • Uitgebreidere aanpassing montage - tot 25 mm om hoger of lager te plaatsen
  • Gewicht 30 gram
  • SILCA Shield-garantie biedt 25 jaar dekking
  • Prijs: €65
  • png
  • png
  • png
Favicon for pedaleurdeflandres.be Silca Sicuro Titanium Bottle Cage - 2nd Generation pedaleurdeflandres.be

Super Secret Chain Lube

Op 21 april heeft SILCA via hun eigen website een soft launch gedaan van de Super Secret Chain lube. Binnen enkele minuten was alles uitverkocht. Een week later lanceerden ze een tweede lading die ook weer binnen een uur uitverkocht was. Nu is de derde batch ook verkrijgbaar in de Benelux. 

Smeermiddel op basis van was

Het smeermiddel zorgt voor een stille ketting met minimale wrijving die je normaal gewend bent van een ketting die in gesmolten was gedompeld is, maar met het gemak van het op een druppelsgewijze aanbrenging. Dit geeft alle voordelen van een was smeermiddel zonder al het gedoe. Super Secret Chain lube maakt ook gebruik van 's werelds meest smeerbare toevoeging, namelijk Tungsten DiSulfide. Dit smeermiddel is speciaal gemaakt voor fietsers die op zoek zijn naar maximale prestaties door het minimaliseren van wrijving of die houden van een stil lopende fiets.

Ontwikkeling 

SILCA is meer dan een jaar geleden begonnen aan de Super Secret Chain lube met als doel de beste Hot Melt wax ooit te creëren. Josh Poertner van Silca adviseert al jaren Hot Melt Wax en helpt pro’s en triatleten met het smeren van hun kettingen. Ook wilde hij deze smeermiddel formule op de markt brengen voor klanten die het gebruik van hot melt wax teveel werk vinden. Het project nam echter een fascinerende wending toen Josh werd voorgesteld aan IndyCar monteurs. Zij hadden een techniek ontwikkeld waar micro wax poeder in vloeistof wordt opgelost, snel droogt en een egale laag vormt die niet te onderscheiden is van de oude methode. De combinatie van luchtdrogende vloeibare was en Tungsten Disulfide bleek in staat bestaande hotmeltwassen te verslaan in wrijvingstests, terwijl deze veel sneller en eenvoudiger aan te brengen is. Deze formule heeft dus bewezen dat deze wax sneller en eenvoudiger aangebracht kan worden, daarnaast is deze zeer milieuvriendelijk dankzij vier verschillende soorten was, nano-plaatjes van WS2 (Tungsten Disulfide) en milde alcohol om alles in op te lossen. Dezelfde alcohol wordt ook gebruikt in de SILCA Gear Wipes en zijn daarmee het perfecte product om kettingen met Secret Chain Lube te reinigen.

Toepassing

Om dit kettingsmeermiddel goed te laten werken is het belangrijk dat je de volgende stappen nauwkeurig volgt. Maak allereerst je ketting goed schoon, dit kan met de ketting op de fiets of door hem er vanaf te halen. Nadat je de ketting hebt schoongemaakt, laat je deze 30 minuten drogen in de buitenlucht. Mocht je een je perslucht hebben, dan kan je deze gebruiken om het water weg te blazen.

Voor een uitgebreide uitleg over het schoonmaken van je ketting verwijzen we je naar deze video:

Cleaning the Chain, Part 1

Als de ketting vervolgens helemaal opgedroogd is breng je het smeermiddel aan op een van de volgende manieren: 1) Druppel het smeermiddel aan de bovenkant van de ketting terwijl je deze tweemaal helemaal rond laat gaan of 2) gebruik een pot om de ketting in de Super Secret Chain Lube onder te dompelen. Als je alle stappen doorlopen hebt laat je de ketting 30 tot 45 minuten drogen voor gebruik.

Een uitgebreide uitleg over het aanbrengen van het smeermiddel vind je hier:

New SILCA Chain Lube Announcement + Application Instructions

Specificaties:

  • Precisie druppelfles (120 ml) - €40
  • Precisie druppelfles (240 ml)
  • Halve liter dompel pot met 360 ml smeermiddel 

Breng het smeermiddel aan volgens de instructies in de video en laat deze minstens 30 minuten opdrogen. Gebruik het smeermiddel na elke rit zodat je klaar bent voor de volgende!

  • png
  • png
  • png
Favicon for pedaleurdeflandres.be Silca Super Secret Chain Lube (120ml) pedaleurdeflandres.be

Over SILCA

SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in Italië. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk fietspompen maakte die in je frame zitten en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste die de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort kwamen gingen gebruiken. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.

Favicon for instagram.com SILCA (@Silca_velo) instagram.com

Gerelateerde onderwerpen