Velohub's Blinkers slimme fietslampen nu te bestellen op Indiegogo

Blinkers is hét ding dat nog ontbrak voor de fietser om veiliger aan het verkeer deel te nemen.

Zürich, 31 maart 2017 — De Zwitsers startup Velohub, die gespecialiseerd is in het ontwikkelen van slimme technologie voor fietsers, heeft een crowdfunding campagne gestart op Indiegogo voor de Blinkers fietslampen. Blinkers zijn slimme fietslampen die fietsers beter zichtbaar maken voor medeweggebruikers. Elk jaar komen in Europa circa 2000 fietsers om in het verkeer bij ongelukken met auto's waarbij de fietser niet goed zichtbaar was. Het is tijd voor verandering.

Zo hebben de Blinkers lampen richtingaanwijzers en remlichten. Ook zit er een laser op die een halve cirkel op de grond projecteert zodat de zichtbaarheid in het donker verbeterd wordt. Deze geeft de ruimte aan die de fietser op de weg nodig heeft. Blinkers is eenvoudig te bedienen met een afstandsbediening op het stuur van de fiets.

Blinkers fietslampen zijn beschikbaar als los achterlicht voor snelle beslissers op Indiegogo vanaf $69 en als een complete set voor- en achterlichten vanaf slechts $129.

Technologie moet gebruikt worden om fietsen beter te maken. Als fietsers de weg delen met auto's, dan hebben zij dezelfde tools nodig om hun intenties kenbaar te maken.

De batterij van de Blinkers gaat ongeveer 30 uur mee en laadt eenvoudig op via USB. De lichten zijn eenvoudig te monteren op het stuur, het zadel of de bagagedrager met een universeel montagesysteem. De Blinkers kunnen eenvoudig weer verwijderd worden dankzij een magnetische kliksysteem. De afstandsbediening communiceert met de lichten via radiogolven. Als de batterij bijna op is gaat er een lampje op de afstandsbediening knipperen.

Velohub wil de veiligheid van fietsers verbeteren door de volgende generatie fietsverlichting te ontwikkelen. Dit gebeurd niet door verlichting krachtiger te maken, maar door het toevoegen van functionaliteit die het fietsen veiliger maakt. Inclusief slimme lichten, richtingaanwijzers, een remlicht en een laser die grenzen op de grond geprojecteerd. Met deze functies zijn fietsers beter zichtbaar, worden meer gerespecteerd en zijn bovenal beter te voorspellen voor medeweggebruikers.

Als weggebruiker op de fiets deel ik de weg met autos en voel ik mij onbeschermt. Blinkers bied mij een manier om veiliger deel te nemen aan het verkeer.

Velohub had al een succesvolle campagne op Kickstarter voor de Blinkers verlichting en haalde daarmee €50.000 op bij 500 investeerders. Sindsdien heeft Velohub hard gewerkt aan het realiseren van een product van topkwaliteit, waarbij gekeken is naar functionaliteit, duurzaamheid, prijs en design. Om dit doel te realiseren zijn een samenwerking aangegaan met Zühlke Engineering. Daarnaast zijn ze een strategisch partnership aangegaan met Arrow Electronics, die hebben Blinkers getest en hebben hun "Arrow certification" afgegeven voor het product, wat inhoudt dat het product bijna klaar is voor productie.

De ontwikkeling van Blinkers blijkt ingewikkelder en meer kostenintensief dan vooraf gedacht. Hierdoor zijn meer investeringen nodig en is besloten om de Indiegogo campagne te starten. Hiermee zal het product sneller klaar zijn voor de markt en kunnen ze beter reageren op de veranderingen op de markt.

Over Velohub

Velohub is opgericht door vier studenten van ETH Zürich die zich zorgen maakten over de veiligheid van fietsers in de stad. In December 2015 hebben zij de "ETH Entrepreneur Club Award" gewonnen, en het bedrijf is in juni 2016 opgericht na deelname aan een start-up accelerator programma bij "the Swiss Start Up Factory". Het bedrijf is gevestigd in hun studentenstad Zürich.

Media Contact

Frank van der Sman

[email protected]

+31618025496

Javier Bilbao

[email protected]

+41 78 744 67 05

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL