Amsterdam - juni 2018 - Wielrenners waren er al klaar voor en nu is het dan eindelijk zo ver: Het bekende fietskledingmerk uit Californië Ornot komt naar Europa. Met hun bekende slogan ‘You can be a rolling billboard, Ornot’ onderscheiden ze zich van de rest door grote logo’s en merknamen te weren van hun ontwerpen. Daartegenover zetten ze een minimalistische esthetiek die de beste materialen combineert met doordacht design en een onmiskenbare Californische flair.
Ornot is opgericht door Matt Quann in 2013 in San Francisco waarbij hij zijn passie voor wielrennen en zijn roeping als ontwerper weet te combineren. Als ontwerper en wedstrijdrenner werd hij min of meer gedwongen door zijn team om hun teamkleding te ontwerpen, ook omdat ze behoorlijk klaar waren met de grote logo’s en teksten van hun shirtsponsoren. Die laatsten waren niet al te blij, maar het team was dat zeker wel. Kort daarna realiseerde Matt zich dat dit de perfecte manier was om wielrennen en design te combineren en het nieuwe fietskledingmerk Ornot was geboren.
Sinds vijf jaar liggen kwaliteit en minimalisme aan de basis van Ornot. Ze garanderen altijd het beste fabricageproces door hun producten lokaal met bekende partners in de VS te produceren, of het nu gaat om het ontwikkelen van shirts, broeken, sokken of stuurtassen voor fietsen. Bovenop een jaar fabrieksgarantie bieden ze namelijk ook een ‘val vervangingsprogramma’, waarbij ze je gescheurde kleding voor een scherpe prijs vervangen. Dus leef je lekker uit!
Matt Quann, oprichter van Ornot, over wielerbroeken: “Er zijn een paar zaken belangrijk bij wielerbroeken: Het uitkiezen van een kwaliteitskussen is bijvoorbeeld essentieel. We vonden hiervoor de perfect gegoten antibacteriële vulling. Deze hebben we daarna in de meest ergonomische en comfortabele positie genaaid en er voor gezorgd dat de druk perfect verdeeld is. Je wil namelijk dat de broeken strak genoeg zitten om je spieren te ondersteunen, maar niet dat ze gaan knellen. Als laatste hebben we een stof gekozen die niet doorzichtig wordt na een paar wasbeurten en die lange tijd meegaat en zijn kwaliteit behoudt.”
Naast kleding voor wielrenners ontwerpt en maakt Ornot ook een gevarieerde lijn sokken, ondershirts, petjes, handschoenen en tassen. Ornot is nu online verkrijgbaar in Europa. Vanaf een besteding van €100,- of meer op uk.ornotbike.com is de verzending naar Nederland gratis.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!
Contactgegevens
-
- ☆ Jon Woodroof
-
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter - [email protected]
- +31 63 81 46 117