De SILCA Hirobel fietsklem - Superieure stabiliteit voor de reparatiestandaard

DSC_2151.jpg
  • jpg

Maart 2019, Amsterdam - SILCA kondigt vandaag aan dat ze Hirobel Cycling Solutions hebben overgenomen en de productie verplaatst hebben naar het hoofdkantoor van SILCA in Indianapolis. Hirobel staat voornamelijk bekend om hun fietsklem, een innovatieve oplossing om moderne fietsen stabiel aan een reparatiestandaard vast te maken.

SILCA vond de Hirobel fietsklem toen hun technici op zoek waren naar een betere manier om een fiets op een reparatiestandaard vast te zetten. De meeste winkels en fietsenmakers gebruiken klemmen met een ontwerp dat ruim 40 jaar oud is en gemaakt is voor stalen frames uit die tijd. Pro Tour monteurs gebruiken daarentegen vaak een standaard dat de voorvork vast zet, maar ook dat is behoorlijk onhandig voor fietsen met bijvoorbeeld moderne schijfremmen. Bij hun zoektocht naar een oplossing hiervoor kwam SILCA erachter dat die oplossing al bestond bij een ander bedrijf. Een oplossing die zeer naar hun smaak was.

Mediakit - map met hi-res beeldmateriaal

Silca (2 of 38).jpg
  • jpg
Silca (24 of 38)(1).jpg
  • jpg
Silca (8 of 38).jpg
  • jpg

Uniek voor de fietsen industrie is Hirobel reparatiestandaard dat ontwikkeld is voor fietsen van nu met meer mogelijkheden voor componenten die vroeger niet op fietsen zaten, zoals dus schijfremmen. De Hirobel zorgt er voor dat er minder spanning op het fietsframe komt te staan en de krachten beter verdeeld zijn dan wanneer je gewoon de zadelpen of bovenbuis in een klem zet. Dit zorgt voor betere stabiliteit bij het werken aan de fiets en voorkomt breuken of scheurtjes in het frame.

De Hirobel klemmen zijn aanpasbaar aan elke vorm frame of buis en bovendien vriendelijk voor het verfwerk. Dit zorgt ervoor dat ze maximaal vastzitten met minimale klemkracht. Dit staat in schril contrast met de standaard klemmen die op normaal reparatiestandaarden gebruikt worden.

Naast dat dit een top oplossing is voor problemen die ontstaan bij lichtgewicht aero carbon frames, maar het zorgt er ook voor dat je aan je fiets kan werken terwijl de zadelpen vrij is. Perfect voor het installeren van interne Di2 batterijen of dropper posts. Ook is deze oplossing makkelijker dan voorvorkklemmen omdat je de wielen niet hoeft los te maken en dus sneller aanpassingen kan doen aan de remmen of de aandrijvingsas. Daarnaast kun je de fiets bij Hirobel reparatiestandaarden dichter bij het daadwerkelijke zwaartepunt van de fiets vast klemmen. Dit maakt de opstelling stabieler en makkelijker bereikbaar en je dus je rug minder hoeft te belasten.

Mediakit - map met hi-res beeldmateriaal

46.jpg
  • jpg
21.jpg
  • jpg
29.jpg
  • jpg
71.jpg
  • jpg

SILCA’s overname van Hirobel geeft beide bedrijven de mogelijkheid om een betere fietsreparatie oplossing te bieden. Hirobel profiteert hierbij van het uitgebreide distributienetwerk van SILCA. Het verplaatsen van de productie naar Indianapolis zorgt ervoor dat er meer frameklemmen gemaakt kunnen worden voor een lagere prijs. En daar profiteert elke fietsenmaker dus weer van.

Lees meer over Hirobel in deze SILCA-blogpost; https://blog.silca.cc/silca-hirobel

Hirobel frameklem overzicht:

  • Eenvoudig af te stellen
  • Aanpasbaar voor elk soort frame
  • Te gebruiken met bestaande reparatiestandaards
  • Verbeterde gewichtsdistributie
  • Adviesprijs: €185

Over SILCA

SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in Italië. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk fietspompen maakte die in je frame zitten en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste die de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort kwamen gingen gebruiken. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.

Contact Europa

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL