Bookman Urban Visibility wil de veiligheid en zichtbaarheid van de stijlbewuste hardloper vergroten met hun draagbare lichtclip
Amsterdam, maart 2019 - Het Zweedse bedrijf Bookman Urban Visibility ontwerpt en produceert kunstzinnige zichtbaarheids accessoires voor fietsers, voetgangers en hardlopers.
Veiligheid is niet saai. Het is onze missie om levens te redden en mensen zichtbaar te maken in het verkeer. Om dat voor elkaar te krijgen geloven we dat wij producten moeten creëren waar men echt van houdt.Victor Kabo, co-founder Bookman
Onder het nieuwe merkconcept, Bookman Urban Visibility, heeft het Zweedse bedrijf een heldere draagbare lichtclip uitgebracht genaamd Eclipse. De clip kan eenvoudig aan een jas of rugzak worden bevestigd, is oplaadbaar en heeft een brandtijd van 60 uur.
Niet alleen fietsers moeten in het verkeer gezien worden, maar ook hardlopers en voetgangers. Wij wilden een lampje creëren voor alle straatgebruikers- een die mensen daadwerkelijk zouden dragen. We hebben hard gewerkt aan de bruikbaarheid en het uiterlijk van dit zichtbaarheid product. De Eclipse heeft de potentie daadwerkelijk levens te redden.Victor Kabo
Het compacte en krachtige oplaadbare lampje kan makkelijk op elke tas of kledingstuk geclipt worden. Het lampje bevat zowel rode als witte LED's waardoor je deze aan de voorkant en aan de achterkant kan dragen. Eclipse is verkrijgbaar in het zwart, grijs en roze en is te koop op de website van Bookman.
Bookman creëert inspirerende zichtbaarheids producten waarbij esthetiek een grote rol speelt. Hierbij richten ze zich op fietsers, hardlopers en voetgangers die zien en gezien moeten worden. Met veel aandacht voor details, kwaliteit en veiligheid heeft het bedrijf maar één doel: iedereen goed zichtbaar maken in het verkeer om ongelukken te voorkomen. Bookman is gevestigd in Stockholm, Zweden, wat een belangrijke rol speelt in hun ontwerpen. Het Zweedse veiligheidsbewuste merk vindt ook hun inspiratie uit het minimalistische en functionele Scandinavische ontwerp en innovatieve technologie.
De oprichters van Bookman, David Axelsson en Victor Kabo ontmoette elkaar voor het eerst tijdens hun studie Industrieel Ontwerper & Management aan de universiteit van Linköping. Het viel hen op dat de hele faculteit zonder adequate fietslampjes op de campus fietste. Zij waren hier natuurlijk ook schuldig aan. Hun oplossing voor dit probleem was een een gesponsorde verkeer en veiligheidscampagne genaamd Studentlyset (studentenlicht). Op hun universiteit deelden zij hier gratis fietslampjes uit en deze campagne groeide al snel uit tot iets groters. Een nationaal bewustzijn en zichtbaarheid campagne waar meer dan 50.000 lampjes zijn weggegeven aan studenten.
Na hun opleiding verhuisden ze naar Stockholm. Hier gingen ze aan de slag met een productontwerper om het merk te bouwen. Ze wilden hun eigen fietsaccessoire merk beginnen, waarbij de focus lag op het ontwerp en de bruikbaarheid van de producten.
In 2011 werden de eerste producten van Bookman gelanceerd. Dit waren kleurrijke, minimalistische en functionele lichtjes gericht op de stadsfietser en designliefhebbers. Sindsdien worden de producten van Bookman omarmd door bedrijven als MoMA, Colette, Merci, Selfridges en Paragon Sports. Het assortiment is inmiddels uitgegroeid tot draagbare verlichting en zichtbaarheidsproducten. Ze richten zich daarmee niet meer enkel op fietsers. In 2018 veranderde Bookman van naam en werd het Bookman Urban Visibility. Dit is een directe reflectie van de uitbreidende missie: Ervoor zorgen dat iedereen veilig en zichtbaar is zonder dat hun kledingstijl hieronder hoeft te leiden.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!
Contactgegevens
-
- ☆ Jon Woodroof
-
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter - [email protected]
- +31 63 81 46 117