Amsterdam - 7 mei 2019 - SILCA heeft een nieuw soort stuurlint ontwikkeld dat significant comfortabeler en duurzamer is en meer grip biedt. De nieuwe SILCA “NASTRO FIORE” en “NASTRO PILOTI” stuurlinten zijn geïnsprireerd op recente ontwikkelingen bij hardloopschoenen, uit de Formule 1 en SILCA’s eigen onderzoeksteam. Het 2.5mm dikke FIORE lint zorgt voor demping en comfort dat gelijk staat aan standaard 3.2mm dik tape. De 1.85mm dikke PILOTI tape is daarbij vergelijkbaar met 2.5mm dik standaard stuurlint.
Beiden zijn gemaakt van gelamineerd “SILCAthane”, “SILCAlon” en 3M Visco-elastische plakstrip waardoor het niet uitmaakt in welke richting je het lint vast maakt of welke techniek je gebruikt. Het lint is een doorontwikkeling van bestaande materialen en biedt meer comfort, betere grip (ook als er water in het spel is), minder last van trillingen en gaat drie tot vijf keer zo lang mee.
SILCA pakt een probleem aan bij bestaande stuurlinten met het “butterfly”-systeem, dit zorgt ervoor dat
het gedeelte achter de shifters beter bedekt is zonder dat er massa bij komt. Om het pakket af te maken is hoge kwaliteit afwerk tape toegevoegd en zitten er aluminium/ composiet stuurdoppen bij voor een perfecte afwerking.
Het onderzoeksteam van SILCA is altijd bezig om bestaande (wieler)producten te vernieuwen. Toen ze de ontwikkelingen in hardloopschoenen en Formule 1 banden bestudeerde en hun eigen onderzoek deden, bleek dat deze technieken voor grote verbetering konden zorgen bij stuurlinten. Om vast te houden aan de Italiaanse historie van het merk hebben ze de tape “NASTRO” genoemd - Italiaanse voor “tape”, maar verder is niks standaard aan dit nieuwe product.
In plaats van de bekende manier van stuurlint schuim maken, gebruikt SILCA drie gelamineerde lagen van “SILCAthane”, “SILCAlon” en 3M’s Visco-elastische plakrand. Het lamineren op deze manier zorgt voor verschillende verberteringen ten opzichte van bestaande stuurlinten. Omdat het juist aanbrengen van de tape op het stuur minstens net zo belangrijk is als de kwaliteit van het lint zelf heeft SILCA het de gebruiker makkelijk gemaakt door het “butterfly”-systeem toe te voegen om alles beter op zijn plek te houden zonder dat er gewicht bijkomt. De afwerk tape en perfect passende stuurdoppen geven het geheel een premium gevoel.
- Verkrijgbaar in zwart met wit bloemenpatroon, zwart met neongeel bloemenpatroon en wit met zwart bloemenpatroon
SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in Italië. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk fietspompen maakte die in je frame zitten en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste die de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort kwamen gingen gebruiken. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!
Contactgegevens
-
- ☆ Jon Woodroof
-
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter - [email protected]
- +31 63 81 46 117