Komoot zet zich in voor adventure cycling en kondigt met trots Laurens ten Dam aan als nieuwe ambassadeur
30 januari 2020 - Komoot, de leidende routeplanning en navigatie app met de grootste online community van outdoor experts, kondigt met trots haar groeiende betrokkenheid aan bij de wereldwijde adventure cycling gemeenschap in 2020.
Komoot is de officiële routepartner van de Transcontinental Race in 2020 en sponsort ook de Atlas Mountain Race in Marokko. Komoot zal haar samenwerking met de Silk Road Mountain Race (Kirgizië) ook dit jaar voortzetten. Naast de ondersteunende evenementen heeft komoot een lijst met wereldwijde en regionale ambassadeurs, waaronder de Nederlandse ex-professionele wielrenner Laurens ten Dam en 's werelds beste enduro wielrenner Lael Wilcox. Op regionaal niveau werkt komoot samen met Scotty Laughland (UK), Steffi Marth (Duitsland) en Toni de la Torre (Spanje).
De samenwerkingen met ‘s werelds zwaarste fiets evenementen en adventure cycling experts zoals Laurens ten Dam en Lael Wilcox leveren komoot onschatbare kennis op die de app nog beter beter maakt. Verkenning en avontuur zijn de kern van komoot en een ex-pro die zijn passie voor prestaties heeft omgezet naar een drang om te ontdekken en te genieten van het rijden is een perfecte match met komoot.
"Ik heb 16 jaar als professioneel wielrenner doorgebracht, nu ik met pensioen ben heb ik de vrijheid om te rijden waar en wanneer ik wil, dus mijn enthousiasme is groter dan ooit. Ik ben erg enthousiast om dit jaar met komoot te werken en ik zal het gebruiken om al mijn avonturen in binnen- en buitenland te plannen en te volgen", zegt Laurens ten Dam. Check Laurens op komoot.
Jonas Spengler, medeoprichter en hoofd productontwikkeling van komoot, vertelt: "We zien graag de top van de fietswereld komoot gebruiken om wedstrijden voor te bereiden en te navigeren in Kirgizië, Marokko en door heel Europa. Deze atleten zijn een grote bron van inspiratie voor ons. Ze vertegenwoordigen de harde kern van komoot-gebruikers en helpen ons komoot voor iedereen beter te maken.“
Zij gebruiken de app namelijk in de moeilijkst denkbare situaties en omgevingen. Als het daar werkt, werkt het overal.Jonas Spengler
De Silk Road Mountain Race en de Atlas Mountain Race hebben voorgeschreven routes die zorgvuldig ontworpen zijn door organisator Nelson Trees. Ze vinden plaats diep in onherbergzame gebieden in Azië en Marokko met minimale communicatie met de buitenwereld. De Transcontinental Race daarentegen, georganiseerd door Anna Haslock van Lost Dot Inc., doorkruist het vasteland van Europa en de routeplanning is de verantwoordelijkheid van de rijders zelf, waardoor veiligheid een belangrijke factor wordt.
Hoewel de opzet van de races heel verschillend is, biedt een samenwerking met komoot een vergelijkbaar voordeel voor de renners. Beide organisatoren gebruiken komoot om hun routes op te presenteren. Ze delen de interactieve routes of verplichte trajecten ruimschoots van te voren met de deelnemers om ze voldoende tijd te geven om zich voor te bereiden. Renners kunnen ook online de routes aanpassen en weten zeer gedetailleerd wat ze te wachten staat. Zo kunnen ze zich zowel lichamelijk als geestelijk beter voorbereiden en weten ze beter welke uitrusting ze moeten gebruiken.
Ook krijgen deelnemers een upgrade naar komoot Premium voor offline kaarten, sportspecifieke kaarten, dynamische weersvoorspellingen en de slimme meerdaagse routeplanner. Bij het ontwerpen van deze functies is rekening gehouden met de wensen van de meest avontuurlijke fietsers. Deze mogelijkheden blijken onmisbaar bij de vele uitdagingen die zulke grote avonturen met zich meebrengen.
Volgens Anna Haslock, TCR-organisator " ik voel me veel meer op mijn gemak wetende dat met komoot de rijders automatisch worden weggeleid van drukke wegen. En dat als ze verdwaald raken of een technisch probleem hebben met hun GPS-apparaat, ze kunnen vertrouwen op de smartphone-app om een nieuwe route te vinden en te navigeren. We schatten dat meer dan 80% van de TCR-rijders van de afgelopen jaren al komoot gebruikten". Routes van eerdere Transcontinental Races vind je op hun profiel.
Om tochten op afgelegen locaties voor te bereiden, vertrouwt komootambassadeur Lael Wilcox volledig op komoot. Het kan tot een maand voor het evenement duren om vertrouwd te raken met het terrein waarop ze alles zal geven tijdens de race. "Komoot is de perfecte digitale tool voor routeplanning en navigatie. Ik breng meestal uren door met papieren kaarten en komoot.com om mijn tochten te plannen. Als ik dan eenmaal tevreden ben, sla ik het op in mijn komoot account en hoef ik er verder niet meer over na te denken. Al mijn routes staan klaar om te synchroniseren met mijn Wahoo of om te bekijken op mijn smartphone als ik meer details nodig heb of aanpassingen wil doen. Komoot is absoluut noodzakelijk."
Door ’s werelds meest veeleisende bikepacking evenementen en sporters die de grenzen van de wielersport verleggen te sponsoren wil komoot laten zien volledig te zijn toegewijd aan de mondiale gemeenschap van adventure cyclists.
Komoot inspireert mensen om meer van het buitenleven te ontdekken. Met de slimme routeplanner, tips van andere gebruikers, stapsgewijze stemnavigatie en inspirerende content is het dé outdoor app bij uitstek geworden voor bijna 10 miljoen mensen over de hele wereld. Komoot is startpunt van de grootste community van outdoor experts in Europa.
Voor de meest avontuurlijke buitensporters en fietsers heeft komoot onlangs een premium versie gelanceerd die gericht is op avonturiers die 'verder willen gaan'. Komoot Premium heeft uitgebreide functies zoals dynamische weersverwachtingen tijdens de rit, een meerdaagse routeplanner en sport-specifieke kaarten.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!
Contactgegevens
-
- ☆ Jon Woodroof
-
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter - [email protected]
- +31 63 81 46 117
Gerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Komoot Campfire Webinars
In afwachting van betere dagen kunnen we gelukkig nog steeds plannen maken voor de toekomst en elkaar inspireren om mooie avonturen op te zoeken. Meld je aan voor deze komoot masterclass waarin je ...