Rapha en Palace Skateboards lanceren een opvallende EF PRO Cycling Teamkit voor GIRO D'ITALIA 2020

Een ongekende samenwerking tussen Cannondale, Rapha en Palace Skateboards

Cannondale0920_437.jpg
  • jpg

Amsterdam, 1 Oktober 2020 - Rapha en Palace Skateboards hebben de handen ineengeslagen en een speciale limited-edition collectie ontworpen die WorldTour-Team EF Pro Cycling in de komende Giro d’Italia zal dragen. Daarnaast heeft de teamuitrusting voor de gelegenheid een volledige make-over gekregen: de Cannondale koersfietsen en de helmen en brillen van POC zijn uitgedost met een opvallend design van Palace. 

In 2019 keerde Rapha als partner van EF Pro Cycling terug in de WorldTour voor mannen. Het grote doel: de boel wakker schudden. De Wielersport staat bekend als een conservatieve sport en met nieuwe gezichten en onorthodoxe events hebben ze een frisse wind laten waaien. Maar ze wilden nog een stap verder gaan. Daarom hebben ze een samenwerking gezocht met een bedrijf van ver buiten het wielrennen: een bedrijf dat totaal onbekend is met de esthetiek, geschiedenis en de tradities van de wielersport, en zo een echt fris perspectief biedt. Ze hadden het voor de hand liggende roze van de maglia rosa kunnen kiezen als uitgangspunt voor de gelegenheidsoutfit van EF, maar dat hebben ze niet gedaan. In plaats daarvan heeft de team  kit een onorthodox ontwerp dat misschien een vreemde eend in de bijt van de wielergeschiedenis is, maar daar nu wel deel van uitmaakt. Terwijl Rapha met haar designs vaak naar wielersport en wielerhistorie verwijst, is Palace rebels, scherp en altijd verrassend. Het merk verbindt op authentieke wijze de werelden van high fashion, streetwear en core skate. Het resultaat van deze samenwerking in een team kit die volledig anders is dan alle andere die we tot nu toe in het peloton hebben gezien. Het Zweedse merk POC maakt het gelegenheids-plaatje nog mooier met op maat gemaakte helmen en brillen, waaronder een unieke versie van de baanbrekende Tempor-helm.

Zo hebben Rapha en Palace samen iets gemaakt dat zo compleet anders is dat het absoluut zal opvallen in het peloton. De team kit bestaat uit de Pro Team Aero Jersey en de Pro Team Bib Shorts II en daarnaast speciale sokken, caps en etenszakjes. Al deze items zijn straks in zeer beperkte aantallen verkrijgbaar, samen met de heren- en dames versies van de populaire Pro Team Training Jersey en de damesversie van de Pro Team Bib Shorts en Pro Team Aero Jersey. Voor naast de fiets is er een ‘team edition’ vrijetijdskleding van Palace, die het team tijdens de Giro zal dragen en die ook - net als de speciale teamkit -online verkrijgbaar is. Deze ‘off-bike’- collectie bestaat uit een T-shirt, T-shirt met lange mouwen, cap, hoodie, Oxford-overhemd en Palace Gore-TEX jas.

Cannondale0920_155.jpg
  • jpg
Cannondale0920_033.jpg
  • jpg
Cannondale0920_520.jpg
  • jpg

De Giro bestaat uit een prachtige, afwisselende mix van vlakke ritten, bergetappes en tijdritten. Daarvoor zullen de renners alle drie de topmodellen van Cannondale gebruiken: de SuperSix EVO, de SystemSix en de SuperSlice TT. Elk frame heeft een uniek design dat naadloos aansluit op de collectie van Rapha en Palace Skateboard. 

Building a Palace: Cannondale x Palace x Rapha
Cannondale_SuperSix EVO_Palace (3).jpg
  • jpg
Cannondale0920_710.jpg
  • jpg
Cannondale_SuperSix EVO_Palace (2).jpg
  • jpg

Over Cannondale

Cannondale is een premium merk van Cycling Sports Group, een onderdeel van Dorel Industries’ (TSX:DII.B, DII.A) onderdeel Dorel Sports. Dorel Industries Inc. heeft een jaaromzet van 2,6 miljard US$ en heeft wereldwijd ongeveer 8,900 mensen in dienst in vestigingen in vijfentwintig verschillende landen. Cannondale, dat bekend staat om zijn continue innovatie en kwaliteit, is een wereldwijde marktleider met een ijzersterke reputatie op het vlak van design, ontwikkeling en de productie van hoogwaardige fietsen, kleding en accessoires.

Favicon for cannondale.com Cannondale cannondale.com
Favicon for instagram.com https://www.instagram.com/ridecannondale/ instagram.com

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL