Cannondale Introduceert Recyclebare Fietsverpakkingen

Nu 100% recyclebaar, met betere bescherming en een kortere montagetijd dan ooit

New Cannondale Recyclable Packaging (2).jpg
  • jpg

Woudenberg, Nederland – 29 oktober 2020 – Cannondale, een premium merk van Dorel Industries, Inc. (TSX: DII.B, DII.A), is in Europa overgestapt op het gebruik van nieuwe, 100% recyclebare fietsverpakkingen. Zo wil het bedrijf de afvalproductie terugschroeven en het opbouwen van de fietsen vereenvoudigen.

Fietsen is een van de meest duurzame transportmethodes, maar de fietsindustrie is verre van duurzaam als het gaat om de verpakkingsmethodiek: fietsen worden vervoerd in dozen die tot de nok toe zijn gevuld met wegwerpplastic, schuim, tie-wraps, nietjes en allerlei andere onnodige materialen. Wie ooit zo'n doos heeft geopend weet dat het opbouwen van de fietsen ook nog eens overdreven ingewikkeld is. Zelfs de beste monteurs zijn er veel tijd aan kwijt.

'We wilden een beter verpakkingssysteem ontwerpen. Een systeem dat beter is voor het milieu, meer bescherming biedt aan de fietsen en de montagetijd flink reduceert’. Dit is beter voor de planeet, een uitkomst voor de fietsenwinkels en pure winst voor onze klanten'. Eugene Fierkens, general manager van Cannondale Europe. 

New Cannondale Recyclable Packaging (3)_EU.jpg
  • jpg
New Cannondale Recyclable Packaging (9).jpg
  • jpg
New Cannondale Recyclable Packaging (1).jpg
  • jpg

100 % gerecyclede materialen

Bij de Europese assemblagefabriek van Cannondale in Oldenzaal is het gebruik van verpakkingsmaterialen als plakband, plastic zakken, schuim, PVC en tie-wraps volledig uitgebannen:

New Cannondale Recyclable Packaging (8)_EU.jpg
  • jpg

In plaats daarvan wordt er alleen nog gewerkt met karton met FSC-keurmerk, plantaardige inkt en biologisch afbreekbaar, vezelversterkt papiertape. Na een succesvolle implementatiefase in Europa zal Cannondale deze aanpak op meerdere plekken wereldwijd uitrollen.

Betere bescherming

Cannondale-fietsen zijn in het vervolg beter beschermd tijdens het vervoer. Rijstpapiertape zal worden gebruikt om de frames te beschermen tegen beschadiging, terwijl kartonnen remschijfbeschermers, wielhulzen en multifunctionele wiggen de onderdelen beschermen en de fiets op hun plaats houdt in de doos.

Snellere montage

In Oldenzaal opgebouwde Cannondale-fietsen zijn wanneer ze de doos ingaan al voor 95% klaar. Hierdoor is de tijd die nodig is om een fiets vanuit de doos rijklaar te maken minimaal gehalveerd. De remmen en versnellingen zijn al afgesteld, de remleidingen bevestigd. Daar komt bij dat fietsen die zijn uitgerust met spatborden en een bagagedrager de doos ingaan met het voorwiel al in het frame, wat het afmonteren nóg eenvoudiger maakt.

Het is een win-winsituatie: beter voor het milieu, méér tijdswinst en efficiëntie door de kortere montagetijd. Cannondales overstap naar 100% recyclebare verpakkingen is onderdeel van een voortdurend streven naar minder afval en een beter milieu.

Favicon for news.twotoneams.nl Recyclebare Fietsverpakkingen Media Kit news.twotoneams.nl

OVER CANNONDALE

Cannondale is een premium merk van Cycling Sports Group, een onderdeel van Dorel Industries' (TSX: DII.B, DII.A) dochterbedrijf Dorel Sports. Dorel Industries Inc. heeft een jaaromzet van 2,6 miljard US$ en wereldwijd ongeveer 8,900 mensen in dienst op locaties in vijfentwintig verschillende landen. Cannondale staat bekend als een innovatief kwaliteitsmerk en is een wereldwijde marktleider met een ijzersterke reputatie op het vlak van design, ontwikkeling en de productie van hoogwaardige fietsen, kleding en accessoires. Ga voor meer informatie naar www.cannondale.com.

Favicon for cannondale.com Cannondale Bikes | Road, Mountain, Kids, Electric Bikes cannondale.com
Favicon for instagram.com https://www.instagram.com/ridecannondale/ instagram.com

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL