Apidura breidt Europese dealer netwerk verder uit voor City Series

Met aandachte gemaakte, op avontuur geteste tassen zoeken nieuwe winkels om moderne forenzen te bereiken

Apidura's City Series brengt met precisie gemaakte technische uitrusting naar de stad, geïnspireerd door de uitdagingen van bikepacking en ontworpen voor het stadsleven. 

Twotone Amsterdam helpt om het merk te introduceren bij nieuwe retailers in Nederland en Europa. 

De focus ligt op retailers die het veranderende gezicht van woon-werkverkeer weerspiegelen - zowel de snelle groei van elektrische fietsen en scooters, als stadsfiets verhuur programma's en multimodaal stedelijk reizen.

Met deze stap gaat Apidura verder dan bikepacking en traditionele fietswinkels om avontuurlijke kwaliteits tassen naar meer casual fietsers te brengen.

Apidura-City-1627-Edit.jpg
  • jpg

Als een van de belangrijkste namen in bikepacking heeft Apidura veel ervaring met het creëren van technisch geavanceerde, lichtgewicht materiaal voor rijders in 's werelds meest uitdagende omgevingen en wedstrijden. De City Series is geen serie voor het allerzwaarste werk, maar is geïnspireerd door Apidura's 'less is more' ontwerpfilosofie. Het resultaat is een reeks technische, lichtgewicht en waterdichte tassen die perfect zijn voor de stad.

Apidura-City-1867-Edit.jpg
  • jpg
Adam-Katz-Sinding-Apidura-Gustav-Thuesen-Copenhagen-Denmark-19-March-2021_AKS9256.jpg
  • jpg

Rijden in de stad en bikepacking hebben veel overeenkomsten; er is altijd kans op slecht weer en je spullen moeten veilig en droog gehouden worden. Comfort en gebruiksgemak zijn bij beiden van het groot belang. Uiteraard zijn er ook verschillen en de City Series biedt hiervoor oplossingen - ze zijn technisch, functioneel en geoptimaliseerd voor comfort op de fiets en zullen niet misstaan op je werk.

Apidura-City-602-Edit.jpg
  • jpg

Apidura's City Series bestaat momenteel uit drie producten - één City Backpack en twee City messenger bags. De rugzak is klaar voor je rit naar werk, maar is ook uiterst geschikt om na een lange werkdag mee te nemen naar je vrienden. Belangrijke kenmerken zijn een waterdichte, ritsloze opening, brede schouderbanden en een anatomische pasvorm voor comfort op en naast de fiets. Ook is er genoeg opbergruimte en zijn er genoeg vakken om alles overzichtelijk op te bergen.

Met een magazijn in Frankrijk dat sinds begin 2021 de Europese orders van Apidura afhandelt kunnen nieuwe City Series detailhandelaren erop vertrouwen dat er geen invoerrechten, belastingen of douane blokkades zullen zijn - Apidura verzendt naar bijna alle locaties in Europa binnen 48 uur met behulp van hun eersteklas koeriersdienst.

TomasMontes_AdP_Apidura_028 (1).jpg
  • jpg

"De kans om Apidura te helpen hun Europese retailer-netwerk uit te breiden met een focus op hun nieuwe City Series is een geweldige kans voor Twotone. We zijn blij dat we ons groeiende netwerk van coole winkels in Europa kunnen inzetten en dat we kunnen vertrouwen op onze contacten in de sector om deze geweldige tassen van zo'n gerenommeerd merk als Apidura, dat nu verder gaat dan hun roots in bikepacking branche, onder de aandacht te brengen.” - Jon Woodroof - Oprichter van Twotone Amsterdam

Over Apidura

Apidura maakt technische, nauwkeurig vervaardigde fietstassen die helpen records te vestigen, races te winnen en fietsers te helpen continenten, landen en steden te verkennen. Apidura is een onafhankelijk familiebedrijf gevestigd in Londen en helpt rijders over de hele wereld hun liefde voor de fiets verder te ontwikkelen. 

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL