Zero Lemon en BBB Cycling lanceren een limited edition helm in Amsterdam's mooiste fietsenwinkel, Ride Out.
Het eerste product van de nieuwe BBB Cycling - Limited series wordt gelanceerd op 16 September bij Ride Out en is ontstaan uit een samenwerking tussen Zero Lemon en BBB Cycling.
Amsterdam - 16 september 2021 - De paden van BBB Cycling uit Leiden en Zero Lemon uit Londen komen samen bij Ride Out in Amsterdam. De drie merken zijn trots om een fantastisch resultaat aan te kondigen: de Zero Lemon x BBB Cycling helm, de eerste uit een serie van BBB Cycling - Limited series. De speciale helm is nu in een beperkte oplage van 100 stuks beschikbaar.
De Maestro MIPS© is ontworpen in Leiden en zal de eerste drie dagen exclusief verkrijgbaar zijn bij Ride Out voor € 150,- per stuk. Alles wat daarna niet verkocht is zal beschikbaar zijn via de webshop van Ride Out.
Wie gaat voor optimale veiligheid en ventilatie kiest voor de Maestro. Het MIPS® veiligheidssysteem staat voor een extra laag die je optimaal beschermt tegen draaiende impact. De helm heeft een uniek HaloGuard© ventilatiesysteem dat zorgt voor een optimale luchtstroom bij alle snelheden. Het super compacte ontwerp maakt het een van de meest aerodynamische helmen verkrijgbaar. Compact, sterk en ontworpen om jou goed voorbereid de weg op te laten gaan.
Het ontwerp is geïnspireerd op de structuur van marmer en weerspiegelt de complexiteit van het leven. Het wordt gevormd door het verstrijken van de tijd en ambachtelijke verder bewerkt. Marmer is een van de elementen die ontwerper Chris Hall van Zero Lemon geïnspireerd heeft.
Marmer is een door de elementen gevormd gesteente dat bestaat uit koolstofhoudende mineralen. Het is een materiaal dat mij altijd heeft gefascineerd omdat het misschien wel miljoenen jaren duurt om te ontstaan. Het is simpelweg prachtig en het ontwerp van de helm grijpt terug naar mijn tijd als architect. Het is een product dat ik op moderne en unieke wijze probeer te gebruiken door het op een duurzame manier opnieuw te maken. Het helm ontwerp toont een aantal van de ingewikkelde patronen die je zou aantreffen in de stenen.Chris Hall, Zero Lemon
Met dit initiatief wil Ride Out creatieve geesten en merken binnen de fiets gemeenschap samenbrengen. Ze willen creatievelingen, merken en het publiek de mogelijkheid geven om in in een inspirerende omgeving samen te komen: hun showroom en café in Amsterdam.
Met dit initiatief wil Ride Out creatievelingen en de merken binnen de fiets gemeenschap samenbrengen. Zij willen creatievelingen, de merken en het publiek de mogelijkheid geven om elkaar in een inspirerende omgeving te ontmoeten. In de showroom en het café in Amsterdam.
Over Ride Out: Ride Out, gevestigd bij Move Amsterdam, is een experimentele plek die bestaat om mensen te inspireren om hun passie voor fietsen, hun fietsstam en hun unieke versie van vrijheid te ontdekken. Ze bieden alles van aankoop tot onderhoud, evenementen en community hosting waarmee ze een holistische merkervaring bieden.
Over Zero Lemon: Zero Lemon is de ontwerpstudio van Chris Hall. De naam 'Zero Lemon' komt van een gesprek dat Chris had met een goede vriend. Hij zei: 'Zero Lemon' comes from a conversation that Chris had with a good friend, he said 'When life gives you lemons, tell life to get a life as lemons are a terrible gift.’ Zo werd Zero Lemon geboren. Door Zero Lemon is Chris in staat geweest om te werken aan projecten die hem echt prikkelen en die hem in staat stellen zijn creatieve geest de ruimte te geven. Af en toe brengt hij beperkte oplagen van fiets kits uit - in samenwerking met Attacus Cycling, zoals T-shirts, mokken, bidons en andere accessoires.
Over BBB Cycling: BBB Cycling maakt al meer dan 20 jaar deel uit van het leven van vele fietsers. Het enthousiasme en vakmanschap is terug te vinden in elk product. Hierdoor is een merk ontstaan dat meer dan 1.500 unieke artikelen biedt. Deze worden allemaal ontworpen op het BBB hoofdkantoor in Leiden en zijn in de loop der jaren meer dan 100 keer in de verschillende prijzen gevallen.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!
Contactgegevens
-
- ☆ Jon Woodroof
-
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter - [email protected]
- +31 63 81 46 117