Ride Out lanceert deze maand de eerste editie van de Gazelle, New Heritage evenementen serie. De elektrische fiets wordt ingezet als middel om na te denken over erfgoed, technologie en mobiliteit en kijkt tegelijkertijd naar de toekomst van onze samenleving via twee fundamentele pijlers: gastronomie en technologie.
De fietstocht vertrekt vanuit Ride Out en deelnemers brengen een bezoek aan de MX3D 3D-print faciliteit en een stadsboerderij project in de buitenwijken van Amsterdam. Tijdens de fietstocht is het mogelijk verschillende nieuwe elektrische fietsen te proberen. Bij terugkomst in bij Ride Out is er een workshop over de geschiedenis en innovatie van smaak.
Het bedrijf MX3D host de eerste stop van de fietstocht. Na een rondleiding en demonstratie zal de impact van 3D-printen in de toekomst worden besproken. Zowel het potentieel als de meest directe uitdagingen komen aanbod, zoals de impact die het zal hebben op onze maatschappij. De revolutie van 3D-printen zorgt voor nieuwe manieren van productie en verandert daarmee een grote impact hebben op ons leven.
Op de stadsboerderij van chef-kok Andrés Jara en de Stadsgroenteboer worden duurzame landbouwtechnieken gebruikt. Ook worden er voornamelijk lokale ingrediënten verbouwd die in onze omgeving van nature voorkomen. Met de verbouwde producten worden gerechten en producten gemaakt om anderen te inspireren en het bewustzijn van onze voedselkeuzes te verhogen.
De laatste stop van de fietstocht is er een workshop door Chris Dekker en Kike Molares over de geschiedenis en innovatie van smaak. Tijdens de workshop kunnen er verschillende dingen worden geproefd.
Over Twotone Amsterdam
The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!
Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.
Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!