230207_AMP-E_NOMOQ_Image (1).jpg
  • jpg

Ardagh Metal Packaging investeert in NOMOQ

27 Februari 2023 -- Ardagh Metal Packaging (AMP) is verheugd aan te kondigen dat het een meerderheidsaandeel heeft verworven in de innovatieve digitale blikjes drukkerij NOMOQ. De investering toont AMP's toonaangevende ondersteuning van nieuwkomers op de drankenmarkt.

De in Zwitserland gevestigde start-up, opgericht in 2021, produceert prachtig bedrukte blikken met korte doorlooptijden en "NO Minimum Order Quantity" - vandaar de naam. Dankzij hun extreme veelzijdigheid en klantgerichte propositie kunnen drankenproducenten van elke omvang hun creativiteit de vrije loop laten en verbluffende verpakkingen produceren met vrijwel onbeperkte kleurmogelijkheden en fotorealistische graphics.

NOMOQ is de nieuwste super-agile innovator die wordt verwelkomd onder de AMP-paraplu. AMP nam in 2021 het in Quebec gevestigde Hart Print over en breidde daarmee haar digitale print aanbod voor opkomende klanten in de Noord-Amerikaanse markt uit. Met de investering van AMP in een meerderheidsbelang in NOMOQ biedt AMP een platform om al haar Europese klanten toegang te geven tot dezelfde geavanceerde printtechnologie. NOMOQ ondersteunt niet alleen snelgroeiende nieuwkomers op de markt, maar de uitstekende flexibiliteit van NOMOQ stelt ook grotere producenten in staat om nieuwe producten te testen, kortlopende marketingcampagnes op basis van evenementen te voeren of speciale edities uit te brengen zonder belemmeringen voor de omvang van de partijen.

Blikjes zijn zeer aantrekkelijk voor de consument omdat ze handig, licht, splintervrij en oneindig recycleerbaar zijn. Nu een groter deel van de nieuwe Europese dranken in blikjes wordt gelanceerd, erkennen drankenproducenten steeds meer het uitzonderlijke potentieel van blikjes voor het opbouwen van een merk dankzij de vele aanpassingsmogelijkheden. De passie van NOMOQ is om van blikjes opvallende "kunstwerken" te maken, dankzij een grafische capaciteit die miljoenen kleuren en tinten omvat, en verschillende in het oog springende afwerkingen: mat, glanzend of selectief glanzend.

Oliver Graham, CEO van Ardagh Metal Packaging, zegt: "Deze laatste stap in ons investeringsprogramma past perfect bij ons, vooral na de succesvolle integratie van Hart Print in Noord-Amerika die ons ertoe aanzette een soortgelijk model te zoeken in Europa. Het aanbod van NOMOQ is innovatief, klantgericht en buitengewoon flexibel - gebieden waarin AMP een grote reputatie heeft opgebouwd. Hun toewijding aan het creëren van uitstekende verpakkingen voor klanten van elke omvang zal ons beter in staat stellen om snelgroeiende klanten op de Europese markt te bedienen en ons aanbod ook uit te breiden naar gevestigde klanten.

Peter Stein, oprichter en CEO van NOMOQ AG, zegt: "We zijn verheugd om samen te werken met AMP, een bedrijf dat onze focus op klantervaring en innovatie deelt. Sinds dag één is het onze ambitie geweest om te helpen bij het creëren van overtuigende en unieke verpakkingen voor iedereen, en om het voor klanten gemakkelijk te maken om het duurzame en functionele drankblik te transformeren in een ingenieus creatief canvas, zelfs bij de kleinste batchgroottes, terwijl we de hoogste productkwaliteit leveren. Met de hulp van AMP's ongeëvenaarde expertise en wereldwijde bereik kunnen we onze missie nu naar een hoger niveau tillen.

Favicon for ardaghmetalpackaging.com Metal Packaging Supplier | Sustainable Packaging Solutions | Ardagh Metal Packaging ardaghmetalpackaging.com
Favicon for nomoq.com Aluminium Cans Printing | NOMOQ nomoq.com

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL