Het Oranje Peloton is deze zomer bij acht wielerevenementen

Wereldkampioen duwt amateur de berg op.jpg
  • jpg

Amsterdam, 21 Juni 2019 - De Nederlandse Loterij is sinds begin dit jaar de nieuwe hoofdsponsor van de KNWU. Namens de Nederlandse Loterij zal woordvoerder Bram Tankink, nietsvermoedende wielerfanaten, topsporters en amateurwielrenners een duwtje in de rug geven. Tankink zal hun professioneel advies geven en zo hun kansen op de fiets verbeteren. Kortom, een unieke ervaring voor iedereen.

Nederlandse Loterij en Oranje Peloton

De Nederlandse Loterij is het overkoepelende bedrijf van 7 bekende kansspelen waaronder: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot en Toto. Hun missie is bij te dragen aan een gezonder en gelukkiger Nederland. Dit doen zij door jaarlijks een groot deel van de opbrengst in de Nederlandse sport, projecten in de samenleving en goede doelen te investeren. In 2018 is in totaal €161,2 miljoen afgedragen aan het NOC*NSF, 18 goede doelen en de Staat der Nederlanden. Niet alleen topsporters profiteren hiervan, maar ook gewone Nederlandse helden die zelf de lat hoger leggen.

Het Oranje Peloton is dit jaar tijdens de Amstel Gold Race geïntroduceerd. Dit is een initiatief van de Nederlandse Loterij op het gebied van sport en bewegen. Iets waarmee zij onlosmakelijk mee verbonden zijn. Het Oranje Peloton wil Nederlanders de kans bieden samen sport te beleven: samen bewegen, supporten en juichen bij succes. Zij zullen bij toertochten, sportevents van goede doelen en wedstrijden van de Oranjeselectie aanwezig zijn. Oftewel, heel Nederland wint!

KNWU

Sinds 1 januari 2019 is de Nederlandse Loterij de hoofdsponsor van de KNWU. De KNWU is de overkoepelende sportbond van en voor de wielersport in Nederland en is er voor de top-, wedstrijd- en breedtesport. Deze zijn onderverdeeld in verschillende sporten: weg, BMX, BMX freestyle, baan, veld, mountainbike, strandrace, para-cycling en kunstwielrijden. De KNWU heeft als doel iedereen in Nederland beter te leren fietsen. De samenwerking sluit perfect aan bij hun gedachtegoed waarin zij sport en bewegen voor iedereen mogelijk willen maken. Op de wielershirts van de U23 en elite-categorieën is Nederlandse Loterij naamgever. Voor de renners en rensters onder de 18 jaar zal de Hersenstichting prominent te zien zijn. De Hersenstichting is één van de 18 goede doelen die gesteund worden via de afdracht van de Nederlandse Loterij.

KNWU - Bram Tankink en wereldkampioen teamsprint Jeffrey...

Agenda

De Nederlandse Loterij en KNWU leveren tijdens de volgende evenementen een bijdrage aan:

- NK Wielrennen (26, 29, 30 juni)

- Tour de France (6 t/m 28 juli)

- BMX WK Zolder (23 t/m 27 juli)

- EK Alkmaar (7 t/m 11 aug)

- WK Handbiken (12 t/m 15 Sept)

- Ride for The Roses- KWF (15 sept)

- WK Yorkshire (21 t/m 29 sept)

- EK Baan Apeldoorn (16 t/m 20 okt)

Bij deze evenementen maakt Bram samen met het Oranje Peloton videos van 1 minuut. Wij focussen ons op de volgende vier evenementen: NK Wielrennen, Tour de France en WK Yorkshire (2 video’s). De verhalen staan hieronder beschreven.

NK Wielrennen

Tankink verrast allereerst een onbekende Nederlandse renster voor het NK Wielrennen. Het NK Wielrennen is een breed kampioenschap dat ook door onbekende helden wordt gereden. Ze durven de competitie aan tegen absolute toppers als Jos van Emden en Tom Dumoulin. De onbekende heldin, is de 19 jarige Yonna van Dam, zij doet op 29 juni voor het eerst mee aan het NK bij de Elite dames. Tankink verrast Yonna om haar de ervaring van haar leven te geven. Heeft de voorbereiding gezorgd voor de beste uitslag van haar leven?

Tour de France

Op verzoek van een zoon/dochter wordt een ernstig zieke vader en extreme wielerfan verrast met een bijzondere VIP-treatment in de Tour de France. Opgehaald door Tankink, wordt de vader in de officiële ploegleiderswagen van team JumboVisma meegenomen. Samen vertrekken ze naar de start van de etappe in Reims.

WK Yorkshire

Dit evenement bestaat uit twee delen. Allereerst wordt een van Nederlands grootste wielrenners gesteund door familie en vrienden, net voor zijn vertrek naar de start zal hij verrast worden door Tankink.

In het tweede deel vertrekt een grote groep Nederlanders fietsend vanaf Papendal (KNWU campus) naar het WK in Yorkshire. Iedereen kan zich aanmelden voor deze Oranje Mars. Tankink zorgt voor de ondersteuning, mooie oranje shirts voor het Peloton, de tickets voor de boot en een mooie plek in de oranjebocht langs het parcours.

Tijdens dit project is Renate Matroos de projectleider.  Wil je betrokken zijn bij of meer willen weten over alle evenementen, neem dan contact met op via: [email protected].

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL