HARTJE is ongelofelijk trots te melden dat na exclusieve distributue van SILCA in Duitsland, Oostenrijk en Denemarken, ze dit nu ook in de Benelux zullen gaan doen. Er zal tot eind dit jaar een overgangsfase zijn met de huidige distributeur. Met de succesvolle plaatsing van het merk in bestaande markten en de uitbreiding van het salesteam is dit nu een logische vervolg stap om de samenwerking tussen HARTJE en SILCA verder te laten groeien.
Steffen Fischer, Categoriemanager bij HARTJE voor exclusieve merken, is verheugd over de belangrijke groei van dit kwaliteitsmerk: "Het toevoegen van SILCA aan ons portfolio is een groot succes geweest met een succesvolle start en sterke groei. We zijn blij dat we in SILCA een betrouwbare partner hebben gevonden waar het prettig mee samenwerken is. Samen met de uitbreiding van het verkoopteam in de Benelux is dit een ideale aanvulling op onze samenwerking".
SILCA als premium merk van exclusieve fietspompen, gereedschappen en accessoires is uniek in de fietswereld. Hun high-end producten bevat onder andere hoogwaardige minipompen, multi-tools, gereedschapsets en tassen. Voor het nieuwe seizoen wordt het assortiment uitgebreid met de meest innovatieve smeermiddelen. De vloerpompen echter stelen de show en het oog voor detail en ervaring van SILCA-directeur Josh Poertner komen hierbij goed naar voren. Dankzij zijn contacten in de luchtvaart- en auto-sportindustrie weet hij altijd te verrassen met ongekende materiaalcombinaties.
Het is niet alleen de nauwkeurigheid van de producten die zowel amateur als professionele wielrenners aantrekt. Ook bijvoorbeeld de belofte van SILCA om de fietspompen van vroeger in gebruik te houden getuigt van hun betrokkenheid bij dit segment. Ze werken nog steeds zo veel mogelijk samen met de bedrijven en verkopers waar ze in 1947 bij de oprichting mee begonnen zijn.
Zo zijn er nog steeds reserveonderdelen te krijgen voor pompen die ruim 60 jaar geleden verkocht zijn. Deze unieke service maakt het mogelijk om de 6.000 pompen die nog uit die tijd in omloop zijn te onderhouden, een ontegenzeggelijk statement voor duurzaamheid. SILCA wil haar klanten na drie jaar niet opnieuw dezelfde pomp verkopen omdat de oude kapot is, ze willen je de laatste pomp verkopen die je ooit zult kopen.
SILCA is opgericht in 1917 door Felice Sacchi in een plaatsje net buiten Milaan in ItaliΓ«. SILCA pionierde met meters op de fietspomp om luchtdruk af te lezen, ze waren de eerste die hoge druk framepompen maakte en na de tweede wereldoorlog gebruikte ze als een van de eerste de nieuwe lichtgewicht materialen die hieruit voort gekomen waren. Later waren ze de eerste die CO2 gebruikte om snel je banden op te pompen als je langs de weg staat. Tegenwoordig zit SILCA in Indianapolis waar ze iconische producten ontwerpen met de beste materialen en hoogwaardige ambacht.
Perscontacten
-
- β Jon Woodroof
-
Mobile: +31 63 81 46 117
Assistant: +31 85 064 0913
www.twotoneams.link/newsletter
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerd nieuws
Synergetic van SILCA - Het ultieme smeermiddel voor je ketting
SILCA is aan de slag gegaan om βs werelds snelste, stilste en langste houdende kettingsmeermiddel te maken en dat is gelukt. Dit nieuwe product is als snelste en stilste smeermiddel op ba...
RCC en SILCA bundelen opnieuw hun krachten en werken samen aan de IMPERO-pompen.
De Rapha Cycling Club (RCC) is een wereldwijde gemeenschap van gepassioneerde en actieve fietsers. Samen met SILCA hebben ze een limited edition IMPERO ULTIMATE Frame Pump en de POCKET IM...
SILCA lanceert de ultracompacte ASYMMETRICO en voegt twee nieuwe kleuren toe aan de NASTRO CUSCIN...
De ASYMMETRICO is een strakke en compacte oprolbare zadeltas om alles in op te bergen voor licht onderhoud onderweg. Tussentijds een lekke band? Alle tools hiervoor passen in dit zadeltas...
Twotone gift guide 2020 - De beste kado's voor fietsliefhebbers
Geen idee wat je moet kopen voor je fietsgekke vrienden? Hier is het antwoord. Een overzicht met de mooiste geschenken voor de feestdagen.
SILCA ZET ZICH IN TEGEN BORSTKANKER
Oktober is borstkankermaand en voor elke Nastro Cuscino Hot Pink & Black die SILCA verkoopt maken ze β¬5 over naar de Susan G. Komen stichting. Check hier hoe jij kan helpen!