Fara-banner-1.jpg
  • jpg

We stellen je graag voor aan Fara Cycling uit Oslo

Fara Cycling is een upstart fietsmerk uit Oslo dat bestaat uit gepassioneerde rijders die de achteraf wegen en bossen van de stad op hun duimpje kennen. Hun ervaring is daarnaast opgebouwd uit lange fietsreizen over de hele wereld, maar ook uit lokale avonturen waarbij ze na het werk gebruik maken van de geweldige natuur rond de stad, over gravel vliegen en een lus terug maken over rustige asfaltwegen vlak voor zonsondergang.

Hun filosofie is gebaseerde op Scandinavische waarden die ervoor zorgen dat het merk zich kan onderscheiden van andere framebouwers. Scandinaviërs zijn gek op het buitenleven en geloven in het goede van de medemens. Dit komt terug in de manier waarop ze hun klantenservice ingericht hebben. Veel grote bedrijven claimen dat ze hun klanten voorop stellen, maar weinigen doen dat zoals Fara dat doet. Ze zijn begonnen bij de klant zelf en hebben gekeken hoe ze aankoopervaring kunnen verbeteren en hebben daar het bedrijf omheen gebouwd. Ze spreken ook niet van klanten, maar over partners. 

Door de klantenservice als startpunt te nemen en met behulp van hun unieke online configuratie tool, streeft het team in Oslo ernaar om je een exclusieve, op maat gemaakte fiets aan te bieden tegen een toegankelijke prijs. Daarmee kun je gemakkelijk je fiets naar wens opbouwen. Elke fiets wordt vervolgens met de hand gebouwd in het Fara Cycling Experience Center in Oslo. Daar is iedereen welkom voor een kopje koffie om over de fietsen te praten.

FARA - The Oslo Project

Noorwegen staat natuurlijk ook bekend om zijn natuur. Overal waar je komt vind je de ongerepte natuur dichtbij, klaar om verkend te worden. Deze diepe verbondenheid is essentieel geweest bij de ontwikkeling van de fietsen van Fara. Je moet met een gerust hart op avontuur kunnen en dus heb je een fiets nodig die je nooit in de steek zal laten, ongeacht de ondergrond waarop je rijdt of hoe slecht het weer is. Achter de volgende bocht wacht het volgende avontuur en met Fara’s fietsen ben je er altijd klaar voor. Wat er ook op je pad komt, aan de fiets zal het niet liggen.

Een andere belangrijke pijler van het succes van de Fara is te vinden in het Noorse woord "fornuftig". Er zit veel meer achter, maar kan vertaald worden naar het Nederlands als verstandig, een soort van het tegenovergestelde van opsmuk. Het betekent in feite dat de Noren op zoek zijn naar mooi design en niets anders dan de hoogst mogelijke kwaliteit verlangen, maar wel zonder onnodige of schreeuwerige details. Dit vormt de basis van de Scandinavische minimalistische designfilosofie en komt terug in alles wat Fara doet.

Fara-banner-3.jpg
  • jpg

Na de focus op de klantervaring en het van daaruit terugwerken van hun bedrijfsstrategie en dankzij nieuwe investeringen, is het nu tijd om de innovatie aan de productkant volledig op te voeren. In samenwerking met toonaangevende ontwerpers uit de industrie heeft Fara hun belangrijkste model, de F/AR, volledig opnieuw ontworpen en uitgedacht. De 'AR' is een adventure bike die met 35 mm bandenspeling perfect is voor lange ritten over een verschillende ondergronden. Ondanks de race geometrie van het frame kun je er toch eenvoudig een bikepacking set op kwijt en alle andere unieke eigenschappen van de fiets passen perfect bij de filosofie van het merk. 

Fara is van mening dat als je niet professioneel aan het racen bent, dit de enige fiets is die je nodig hebt. Ontstaan uit de manier van rijden die uniek is voor de omgeving van Oslo, is de nieuwe F/AR een logische doorontwikkeling van het Oslo Project waar het merk iets meer dan een jaar geleden mee begon.

We vertellen je graag snel meer over dit komende project.

logo-banner-fara-cycling.jpg
  • jpg

DJI_00243.jpg
  • jpg

logo-banner-fara-cycling.jpg
  • jpg
DJI_0528.jpg
  • jpg
DJI_0024.jpg
  • jpg
_DSF2325_LR.jpg
  • jpg

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL