banner-wahoo-speedplay-tokyo.jpg
  • jpg

Wielrenner Jan-Willem van Schip op Speedplay naar Tokio

Samen met Speedplay ontwikkelde hij speciale pedalen voor nog minder weerstand

De Olympische Spelen in Japan zijn begonnen en deze keer doet Jan-Willem van Schip mee met speciale doorontwikkelde pedalen van Speedplay. Hij is baan- en wegwielrenner voor het BEAT Cycling en voor de nationale selectie. Voor hem, en wielrenners in het algemeen, is materiaal erg belangrijk. Hij wil namelijk zo veel mogelijk vermogen sparen door de aerodynamische weerstand te verlagen en Speedplay helpt daarbij enorm door de afstand tussen het pedaal en het zadel zo klein mogelijk te houden. 

Jan-Willem van Schip met Wahoo Speedplay naar Tokyo

Speedplay is een uniek systeem waarbij het kliksysteem niet in de pedaal zit, maar onder de schoen. Hierdoor is de stack hoogte (afstand tussen pedaal en zadel) minimaal. Dit systeem is bovendien aan twee kanten inklikbaar wat het comfort verbeterd. De schoenen sluiten strak aan op de pedalen wat een verbeterde aerodynamica oplevert. Ook zijn de pedalen uiterst licht. “Dat scheelt toch weer een appeltaartje tijdens de training,” aldus van Schip over Speedplay.

In het voorjaar heeft Speedplay over de hele bestaande lijn pedalen verbeteringen doorgevoerd die de prestaties en duurzaamheid van de pedalen verbeteren. De modellen zijn bovendien platter en aerodynamischer dan andere systemen. Ook kun je de rotatievrijheid zelf aanpassen en hebben de pedalen de premium Wahoo Fitness gebruikerservaring.

fb-share-wahoo-speedplay-tokyo.jpg
  • jpg
BEAT Cyling_december2020-116.jpg
  • jpg
BEAT Cyling_december2020-117.jpg
  • jpg

Naast de voordelen die Speedplay al biedt over andere soorten pedalen, heeft Speedplay voor Van Schip en collega Yoeri Havik verdere verbeteringen doorgevoerd speciaal de Spelen. Zo hebben ze de assen vervangen voor speciale titanium assen en door de bescherming in de lagers te verwijderen en het aanbrengen van een speciale coating draaien de pedalen met nog minder wrijving en zouden ze dus nog sneller moeten zijn.

Jan-Willem van Schip komt in actie op de Spelen bij de omnium op de baan en de koppelkoers tussen 2 en 8 augustus.

Over Speedplay

Speedplay is een Amerikaans merk uit San Diego dat fietspedalen en schoenplaatjes van hoogwaardige kwaliteit produceert. Het merk is enige tijd geleden overgenomen door Wahoo en samen bieden ze nu efficiëntie, comfort en prestatie.

Alle Speedplay pedalen zijn licht, aan twee kanten inklikbaar én hebben uitgebreide afstellingsmogelijkheden. Het klikmechanisme zit bij deze pedalen namelijk in het schoenplaatje verwerkt. Wahoo Speedplay pedalen leveren betrouwbaarheid en prestaties voor iedere fietser.

Over 2moso

2moso verzorgt sinds 2005 import en exclusieve distributie in de Benelux van internationale A-merken die onder andere accessoires ontwikkelen voor wielrenners en hardlopers.

2moso heeft grote, bekende merken in het productportfolio en bewaakt met leveranciers en dealers de kwaliteit van het verkoopkanaal. 2moso houdt tevens oren en ogen open voor innovatieve nieuwkomers.

Favicon for eu.wahoofitness.com Wahoo Fitness - website eu.wahoofitness.com
Favicon for instagram.com Wahoo Fitness - Benelux - Instagram instagram.com
Favicon for instagram.com Jan-Willem van Schip - Instagram instagram.com
Favicon for beatcycling.cc BEAT Cycling - website beatcycling.cc

Over Twotone Amsterdam

The roots of Twotone go back in 2007, when Twotone’s founder – Jon Woodroof – cofounded a fixed-gear focused bike shop in Atlanta, GA named No Brakes. His clothes nearly always matched his track bike & he earned the nickname Twotone. Jon cut his teeth on promoting his own shop, the brands they sold, and even suppliers, athletes, and other organisations they partnered with all before Instagram!

Those entrepreneurial roots grew into the hold your line, you'll be fine full-send approach to how we run our business today. A 10-year-old nickname became a Dutch BV in 2014 & Twotone has become THE one-stop-shop for cycling-savvy sales, marketing, and PR across Europe in the USA.

Over the course of the past nearly 9 years of helping brands find their way & have their say, we’re grateful for the successes, lessons, and trust! Schedule a meeting to learn more!

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Meld je aan en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Aanmelden

Ontvang het laatste Twotone Amsterdam nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL